وبلاگ یاسین

من در این وبلاگ قصد دارم تا مطالب مفیدی را به شما ارائه دهم.

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آموزش پخت باقالی پلو با گوشت به صورت مرحله به مرحله

باقالی پلو یک غذای سنتی و محبوب در آشپزی ایرانی است. این غذا از ترکیب باقالی، برنج و گوشت به همراه ادویه‌های مخصوص تهیه می‌شود. باقالی پلو از دسته غذاهای اصیل ایرانی است که در میان خانواده‌های ایرانی به ویژه در مناسبت‌ها و جشن‌ها سرو می‌شود. این غذا به دلیل طعم خوشمزه و ترکیب منحصر به فرد باقالی و برنج، جزو غذاهای پرطرفدار و محبوب مردم ایران محسوب می‌شود. اغلب این غذا با استفاده از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود که به ترشی و ماست نیز همراه سرو می‌شود. پس تا آخر این مقاله با تی جیب همراه باشید.

 

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

باقالی پلو یکی از غذاهای محبوب و معروف در آشپزی ایرانی است. این غذا از باقالی، گوشت گوساله یا گوشت گوسفند و برنج تهیه می‌شود. در ادامه طرز تهیه باقالی پلو با گوشت را با جزئیات کامل توضیح داده می شود.

 

مواد لازم

۲ پیمانه برنج

۲ پیمانه باقالی خشک

۳ تا ۴ تکه گوشت گوساله یا گوسفند

یک عدد پیاز متوسط

نمک به میزان لازم

زعفران به میزان لازم

روغن مایع یا روغن سرخ کردن به میزان لازم

 

برای پخت باقالی پلو باید از چه برنجی استفاده کنیم؟

برای پخت باقالی پلو اغلب از برنج ایرانی استفاده می کنند، اما سوال مهم اینجاست که از کدام نوع برنج ایرانی استفاده کنیم که هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم از لحاظ قیمتی به صرفه باشد؟ در جواب می توان گفت که برنج هاشمی یکی از به صرفه ترین برنج های ایرانی از لحاظ قیمت می باشد و از طرفی دیگر دارای  قیمت مناسب تری نسب به سایر برنج های ایرانی دارد. شما می توانید برای خرید و مشاهده قیمت برنج ایرانی اینجا کلیک کنید.


طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

 

طرز تهیه باقالی پلو

مرحله اول

ابتدا باقالی را درون ظرفی قرار داده و با آب سرد بشویید. سپس آن را حدود چند ساعت خیس کنید تا باقالی ها بپزند. پیاز را رنده کرده یا خرد کرده و درون قابلمه‌ای با روغن داغ تفت دهید تا طلایی شود.

 

مرحله دوم

گوشت را به پیاز افزوده و با حرارت بالا تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس باقالی آبکش شده را به آن اضافه کرده و همراه با گوشت بپزانید.

 

مرحله سوم

برنج را خوب بشویید و در آبی که نمک به آن افزوده‌اید، حدود ۱۰ دقیقه خیس دهید. آبی که برای خیس کردن باقالی استفاده کرده اید، را بریزید و جای آن آب دیگری بریزید. برنج را داخل آب جوش دهید و بگذارید تا نیم‌پخته شود.

 

مرحله چهارم

سپس آن را آبکش کرده و روی باقالی و گوشت بریزید. اگر می‌خواهید طبقه‌ای کرم برنج برای باقالی پلو داشته باشید، برنج را به دو بخش تقسیم کرده و زعفران حل شده را به یکی از بخش‌ها اضافه کنید.

 

مرحله پنجم

قابلمه را با درب محکم کنید و روی حرارت کم بگذارید تا بپزد. پس از گذشت زمان معین، آتش را خاموش کنید و اجازه دهید تا باقالی پلو چند دقیقه درون قابلمه بماند و سپس می‌توانید آن را میانه قرار دهید. نوش جان

 

 

بهترین سایت های خرید اینترنتی برنج

خرید برنج های ایرانی و خارجی به صورت آنلاین یکی مشکلات مشتریان است. دلیل این مشکل هم عدم اعتماد مردم به خرید برنج به صورت آنلاین است. در این مقاله می خواهیم بهترین سایت های خرید را به شما معرفی کنیم پس تا آخر با همراه باشید.

 

تی جیب

فروشگاه اینترنتی تی جیب یکی از سایت های تخصصی در زمینه برنج است که از حدود دو سال پیش شروع به فعالیت کرده است و سعی دارد تا برنج های ایرانی و خارجی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به مشتریان ارائه دهد.  برای خرید از این فروشگاه به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

فروشگاه اینترنتی برنج کاسپین

این سایت یکی از بهترین فروشندگان برنج به صورت آنلاین می باشد که بیش از ۲ سال است که به صورت تخصصی در زمینه انواع برنج فعالیت دارد. ارسال به تمام نقاط و پشتیبانی ۲۴ ساعته یکی از مهم ترین ویژگی های این برنج می باشد. برای خرید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

اسنپ مارکت

همان طور که می دانید اسنپ مارکت یکی از بیزینس های زیرمجموعه شرکت اسنپ می باشد که در زمینه فروش اینترنتی کالای سوپرمارکتی فعالیت دارد. این سایت به دلیل حذف دلال ها و فروش مستقیم توسط کارخانه دارد قیمت های محصولات را به شدت پایین آورده است. برای خرید از این فروشگاه می توانید به سایت یا اپلیکیشن اسنپ مارکت مراجعه کنید.

 

اسنپ مارکت

 

گیلان کشت

این سایت یکی از فروشگاه های تخصصی برنج است که بسیار قدیمی و قدرتمند ظاهر شده که توانسته رقبای قدرتمندی مانند؛ دیجی کالا و ترب را کنار بزند. این سایت روی کلمات پرسرچ مانند؛ "خرید برنج هاشمی" در موتور جستجوی گوگل رتبه یک را به خود اختصاص داده است. در کنار تمام این ها این سایت محصولات را با اسم برند خود به فروش می رساند. یعنی یک کارخانه برنجکوبی به نام خود دارد و به همین سبب قیمت محصولات بسیار پایین و کیفیت آن افزایش پیدا می کند. برای خرید کافی است کلمه گیلان کشت را سرچ کنید و یا به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

برنج تو

این سایت یکی از فروشگاه های پرفروش برنج مخصوصا برنج طارم است. این فروشگاه هم محصولات را با اسم برند خود به فروش می رساندو همین امر سبب افزایش فضای رقابتی با برندهای معتبر مانند؛ طبیعت و گلستان می شود. برای خرید این برنج می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

کاویش

کاویش یکی از سایت های پرطرفدار در زمینه فروش برنج است که رتبه خوبی در نتایج گوگل دارد و چندین سال در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارد. این سایت هم تمامی محصولات را با نام برند خود می فروشد. این سایت به تازگی کالاهای کنسروی مانند؛ رب گوجه فرنگی با اسم خود به بازار عرضه کرده است که طرفداران زیادی دارد. برای خرید انواع برنج می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

 

اکالا

سایت اکالا یکی دیگر فروشگاه های فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی است که زیرمجموعه فروشگاه زنجیره ای افق کوروش می باشد. اکالا علاوه بر سایت، اپلیکیشن قدرتمندو پرطفداری دارد که بیش از ۱ میلیون دانلود در پلی استور دارد. برای خرید برنج و انواع کالاهای سوپرمارکتی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

 

باسلام

باسلام یک بازار اجتماعی آنلاین است که از سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت کرده است. در این سایت توسط فروشندگان تامین و فروخته و ارسال می شود. در واقع هر یک از مشتریان یک غرفه در سایت دارند که می توانند محصولات خود را در آن به فروش برسانند. برای خرید آنلاین از این سایت می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

 

دیجی کالا

فکر نکنم کسی باشد که با سایت دیجی کالا آشنا نباشد. دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه است که بیش از ۴ میلیون کالا و ماهانه میلیون ها بازدید کننده دارد. شما هرچیزی را که احتیاج داشته باشید در این سایت پیدا می کنید. این سایت به تازگی سایت و اپلیکیشن جدیدی به نام دیجی کالا جت را راه اندازی کرده است که کالاهای سوپرمارکتی مانند؛ برنج، رب، روغن، تخم مرغ و کلیه کالای سوپرمارکتی را زیر ۳۰ دقیقه و کاملا رایگان به تمام نقاط تهران ارسال می کند.

 

 

منبع: تی جیب

طرز تهیه شله زرد خانگی

طرز تهیه شله زرد: یکی دسر خوشمزه یکی از مهم ترین خاطره های ما در ماه مبارک رمضان است که با تزئین دارچین عطر و بوی خاصی به محیط می دهید. شله زرد یکی از بهترین و سالم ترین دسرهایی است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مفید است

شله زرد گزینه مناسبی برای ماه مبارک رمضان می ‌باشد. می ‌توان شله زرد را به صورت قالبی یا به صورت تک نفره تهیه نمود. شله زرد یکی از اصیل ترین دسرهای ایرانی می ‌باشد که در کرمان به نام ابراهیم خانی معروف است.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج نیم دانه ایرانی:  ۱ پیمانه

آب:  ۷ پیمانه

شکر:  یک و نیم پیمانه

گلاب:  نصف پیمانه

کره:  ۵۰ گرم

خلال بادام و پسته: یک چهارم پیمانه

عرق هل:  ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ: نصف پیمانه

 

طرز تهیه شله زرد

مرحله اول

برای تهیه شله زرد و خوشمزه ابتدا برنج را از شب قبل درون یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم، سپس به حدی آب اضافه می کنیم که سطح آب ۲ بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد. دقت کنید که نیاز به استفاده از نمک نیست.

 
منبع: مجله تی جیب

نحوه پخت برنج

اطلاعات زیادی در مورد نحوه پخت برنج وجود دارد - شاید به این دلیل که یک غذای اصلی ساده و ارزان است. اما پشت بسته برنج یک چیز در مورد طرز پخت آن می گوید و وبلاگ مورد علاقه شما چیز دیگری می گوید. خبر خوب - شما به راهنمای آزمایش شده و آزمایش شده ما رسیدید. ما شما را با تمام روش‌های مختلف برای تهیه انواع مختلف برنج آشنا می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که هرگز لطیف، صمغی یا سوخته نمی‌شود. به طور خاص به دنبال پخت برنج قهوه ای هستید؟ داستان ما را بررسی کنید چگونه برنج قهوه ای بپزیم.


اول و مهمتر از همه: همیشه قبل از پختن برنج را آبکشی کنید
مهم نیست که چگونه برنج خود را می پزید (یا کدام نوع را درست می کنید)، مهم است که آن دانه ها را بشویید. انجام این کار نشاسته اضافی را از بین می برد. نشاسته که روی برنج باقی می ماند، نتایج نامطلوب و صمغی ایجاد می کند. برخی از دستور العمل ها به شما می گویند که برنج را در یک کاسه قرار دهید و آب آن را چندین بار عوض کنید، اما ما فکر می کنیم ساده ترین روش این است که آن را در یک صافی مشبک آبکشی کنید. دانه ها را در حالی که آب روی آنها می ریزید با دست هم بزنید تا به طور یکنواخت دوش بگیرند. وقتی آب شفاف شد، آبکشی تمام شده است. آیا در تشخیص واضح بودن یا نبودن مشکل دارید؟ یک کاسه شفاف زیر آب تخلیه برنج قرار دهید، اجازه دهید حباب‌های آن ته نشین شود و سپس نگاهی بیندازید. البته باید به این توجه کنید که کیفیت برنج بسیار مهم است، برای مثال برنج های ایرانی از کیفیت بالایی برخوردارند. شما می توانید برای خرید و مشاهده قیمت برنج هاشمی به فروشگاه اینترنتی تی جیب مراجعه کنید.


برشته کردن برنج را در نظر بگیرید
افشای کامل: این مرحله ضروری نیست. اما اگر وقت داشته باشید، طعم طبیعی برنج را افزایش می دهد. به سادگی یک قاشق چای خوری کره یا روغن زیتون را روی حرارت متوسط ​​در قابلمه ای که قرار است برنج را در آن بپزید گرم کنید. برنج را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا بوی مغزی به مشام برسد - کمی شبیه پاپ کورن. اگر برنج سفید را برشته می‌کنید، می‌بینید که رنگ آن برنزه می‌شود.



طعم دادن به آب را فراموش نکنید
اضافه کردن مقدار زیادی نمک به آب پخت و پز کمک زیادی به متعادل کردن طعم برنج تمام شده شما می کند. اگر بعد از پخت برنج را فراموش کرده و مزه دار کنید، متوجه لقمه ناخوشایند نمک خواهید شد.


"کرک کردن برنج" چه معنایی دارد؟
بسیاری از دستور العمل های برنج با دستورالعمل های ساده به پایان می رسند: "برنج کرکی". این فقط به این معنی است که باید یک چنگال را به برنج بچسبانید و دانه هایی که به هم چسبیده اند را بشکنید. مرحله به معنای واقعی کلمه باعث می شود ظرف تمام شده شما نرم تر شود.


چگونه برنج را روی اجاق بپزیم
پشت هر بسته برنج در انباری خود را بخوانید، متوجه خواهید شد که هیچ راهی برای تهیه برنج روی اجاق وجود ندارد. این تکنیک بر اساس نوع برنجی که درست می کنید تغییر می کند. اما نترسید، ما همه چیز را در زیر تقسیم کرده ایم.

روش کلاسیک
وقتی به درست کردن برنج فکر می کنید، این تکنیکی است که احتمالاً به ذهنتان خطور می کند زیرا کلاسیک ترین است. با برنج سفید دانه بلند معمولی فوق العاده کار می کند. اگر با چیزی مانند برنج دانه کوتاه روبرو هستید، همیشه می‌توانید دستورالعمل‌های بسته را برای نحوه تطبیق این تکنیک با انواع مختلف بررسی کنید.

برنج را آبکشی کنید.
از نسبت مناسب آب استفاده کنید. 2 قسمت آب و 1 قسمت برنج را به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید. برای برنج کمی سفت تر، از 1 قسمت مایع تا 2/3 قسمت برنج استفاده کنید.
آب رو بزار جوش بیاد. پس از جوش آمدن، مقدار زیادی نمک به آن اضافه کنید.
جوشیدن را حفظ کنید. حرارت را کم کنید، در قابلمه را با درب محکم بپوشانید و به آرامی بجوشد.
بدون زیرچشمی یا هم زدن بپزید. حدود 18 دقیقه بپزید تا آب جذب شود. سعی کنید تا پایان زمان پخت زیرچشمی نزنید تا بخار آن خارج نشود. هر کاری که انجام می دهید، در حین پختن برنج را با هم مخلوط نکنید – این کار باعث ایجاد برنج صمغی می شود.
اجازه دهید برنج با پوشش استراحت کند. شعله را خاموش کنید و اجازه دهید برنج به مدت 10 دقیقه روی آن بماند. در طول این مدت، برنج برای نتایج پف دار بیشتر بخار می شود.
برنج را با چنگال پف کنید.


روش پاستا
با کمال تعجب، می توانید برنج را مانند ماکارونی در مقداری اندازه گیری نشده آب بپزید. این یک تکنیک عالی برای انواعی مانند برنج قهوه ای و برنج وحشی است که زمان زیادی برای پختن و گاهی اوقات غیرقابل پیش بینی طول می کشد. همچنین این یک روش هوشمندانه برای پخت یک دسته بزرگ از هر نوع برنج بدون پلوپز است. میخکوب کردن دسته‌های بزرگ برنج پخته شده با استفاده از روش کلاسیک ممکن است مشکل باشد، زیرا آب بسیار بیشتری وجود دارد که باید به طور مداوم بجوشد. به جای آن چه باید کرد.

برنج را آبکشی کنید.
آب را به جوش بیاورید، سپس برنج را اضافه کنید. قابلمه را با آب پر کنید (نیازی به اندازه گیری نیست) و نمک بزنید - درست مثل آب پاستا. آن را به جوش بیاورید و سپس با دقت به مقدار دلخواه برنج اضافه کنید.
جوش را حفظ کنید. بدون درپوش و بدون هم زدن بجوشانید تا زمانی که برنج نرم شود اما هنوز هم کمی نرم شود (بخوانید: لطیف نیست).
برنج را آبکش کنید. برنج را از طریق یک صافی توری ریز آبکش کنید.


Food Network Kitchen’s How to Cook Rice: A Step-by-Step Guide.

روش پلو
هنگامی که در حال پختن انواع معطر برنج مانند باسماتی و یاس هستید، چند تکنیک هوشمند وجود دارد که می توانید در این روش برای تقویت طعم طبیعی آنها استفاده کنید.

برنج را آبکشی کنید.
برنج را برشته کنید تا آجیل آن تکمیل شود. ما عاشق برشته کردن انواع برنج هستیم، اما وقتی برنج معطر را برشته می کنید، نتایج به طور تصاعدی جواب می دهد. 1 قسمت برنج را با مقداری روغن یا کره به قابلمه اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه روی متوسط ​​بپزید تا برشته به نظر برسد و بوی آجیل بدهد.
قبل از اضافه کردن آب به برنج، آن را به جوش بیاورید. در همین حین، 2 قسمت آب را به جوش بیاورید. ریختن آب در حال جوش روی برنج به کنترل مقدار دقیق آبی که اضافه می‌کنید کمک می‌کند، چیزی که برای برنج باسماتی و یاسمین مهم است، زیرا روی برنج نشاسته‌ای هستند و می‌توانند در نهایت صمغی شوند. هدف شما رسیدن به دانه های جداگانه است.
برنج را بجوشانید. حرارت را کم کنید، درب آن را ببندید و بجوشانید تا مایع جذب شود، حدود 18 دقیقه.
اجازه دهید برنج با پوشش استراحت کند. شعله را خاموش کنید و اجازه دهید برنج به مدت 10 دقیقه بماند تا دم بکشد.
با چنگال کرک کنید.
نحوه پخت برنج در پلوپز
پلوپزها با کاهش فشار هوا در بالای مایع به سرعت کار می کنند و آن را به جوشیدن سریع تر تشویق می کنند. درخشان برای اطلاعات بیشتر، داستان ما را بررسی کنید چگونه برنج سفید را در یک پلوپز بپزیم.

برنج را آبکشی کنید.
از نسبت آب به برنج 1:1 استفاده کنید. این نسبت برای دسته های بزرگتر نیز صدق می کند. در حالی که می توان آن را با مقادیر کمتری استفاده کرد، آب با سرعت یکسانی جذب نمی شود، که می تواند بر نتیجه نهایی شما تأثیر بگذارد. شما باید کمی با اجاق گاز بازی کنید، با استفاده از دستورالعمل های کتابچه راهنمای خود، تا ببینید چه چیزی با دستور العمل های مختلف و برای نیازهای فردی شما بهترین کار را دارد.
بگذارید پلوپز همه کارها را برای شما انجام دهد. دکمه "روشن" را فشار دهید تا اجاق گاز زمان پخت را کنترل کند.
اجازه دهید برنج با پوشش استراحت کند. اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی آن را بپوشانید تا پف کند.
نحوه پخت برنج در مایکروویو
این تکنیک برای برنج دانه بلند، متوسط ​​و کوتاه کار می کند. این سریع است و نتایج کرکی ایجاد می کند.

برنج را آبکشی کنید.
از یک ظرف بزرگ مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید. یک ظرف پخت مربعی کاسه بزرگ کاملاً کار می کند. به خاطر داشته باشید که برنج با پخته شدن منبسط می شود.
از 2 قسمت برنج به 3 1/2 قسمت آب استفاده کنید.
اول مایکروویو روی بالا بدون پوشش. مایکروویو را تا زمانی که سوراخ های بخار ظاهر شود و مقدار زیادی آب از بین برود، بپزید. اگر از 2 فنجان برنج استفاده می کنید، این مدت حدود 10 دقیقه خواهد بود.
مایکروویو با پوشش متوسط ​​به پایین. از پلاستیک ایمن استفاده کنید و بپزید تا مایع کاملا جذب شود (حدود 15 دقیقه برای 2 فنجان برنج).
قبل از سرو پف کرده و مزه دار کنید. از یک چنگال برای پف کردن دانه ها استفاده کنید و در حین انجام این کار چاشنی کنید.



منبع: https://www.foodnetwork.com/how-to/articles/how-to-make-perfect-rice-a-step-by-step-guide

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

«قیمه نثار» یکی از محبوب‌ترین پلوهای ایرانی و مشهورترین غذای قزوینی برای شام مجلسی مهمانی و غذای نذری محرم است. اسمش قیمه نثار است اما خورش قیمه نیست. یک پلوی خوشمزه و خوش آب و رنگ و معطر که هم حظ بصری دارد و هم طعمی لذیذ و به یاد ماندنی. قیمه نثار جزو غذاهای اصلی عید نوروز در قزوین و غذاهای ماه رمضان هم هست. 

 

قیمه نثار با مرغ یا گوشت گوسفند؟

قزوینی‌های اصیل قیمه نثار یا قیمه نسا را با گوشت گوسفند درست می‌کنند و هنوز هم گاهی در مجالس عروسی، نذری روزهای عاشورا و تاسوعا و شب سال تحویل و شام شب یلدا مثل زمان‌های قدیم سرو می‌شود.

اما قیمه نثار با مرغ هم بسیار خوش‌طعم است. ترکیب خاص ادویه قیمه نثار همه از جمله هنرهای خانم‌های کدبانوی قزوینی است که در این دستور پخت سنتی قیمه نثار به آن اشاره می‌کنیم. در اغلب موارد قیمه نثار یکی از انواع غذا برای ناهار در قزوین است.

 

 

طرز تهیه قیمه نثار مجلسی قزوینی

 

طرز تهیه قیمه نثار مجلسی قزوینی

 

 

مدت زمان مورد نیاز برای آماده سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت: ۹۰ دقیقه

میزان کالری برای هر ۱۰۰ گرم قیمه نثار: ۱۸۵ کالری

 

مواد لازم تهیه قیمه نثار برای ۶ نفر

 

  • گوشت گوسفند: ۶۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد بزرگ
  • برنج: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده: ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر هل: ۱ قاشق غذاخوری
  • خلال پسته: ۴ قاشق غذاخوری
  • خلال بادام: ۴ قاشق غذاخوری
  • گلاب: ۱ فنجان
  • روغن مایع: به مقدار لازم
  • زرشک: ۵ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • کره: ۵۰ گرم
  • آب: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • خلال پوست پرتقال: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و زردچوبه: به مقدار لازم
  • ادویه مخصوص قیمه نثار: ۱ قاشق چایخوری

توجه داشته باشید که برای طبخ یک قیمه نثار خوشمزه باید از برنج باکیفیت ایرانی استفاده کنید. برای خرید و مشاهده قیمت برنج هاشمی درجه یک می توانید به فروشگاه اینترنتی تی جیب مراجعه کنید.

ترکیب ادویه پلویی برای قیمه نثار قزوینی مجلسی

 

ترکیب ادویه پلویی برای قیمه نثار قزوینی مجلسی

 

ادویه قیمه نثار را برای سایر پلوها مثل عدس پلو هم می‌توانید استفاده کنید. بعد از آسیاب کردن تمام مواد، ترکیب ادویه را در یک ماهیتابه به مدت ۱ دقیقه روی شعله ملایم تفت دهید و بعد از این‌که سرد شد در یک شیشه درب بسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

  • پودر گل سرخ: ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: ۱ قاشق غذاخوری
  • زیره سیاه: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر زنجبیل: ۱ قاشق غذاخوری
  • هل سبز: ۲۰ عدد
  • میخک: ۲ عدد
  • جوز هندی: نصف یک عدد
حتما بخوانید  همه چیز درباره خواص و و مضرات آبغوره و طبع آن

 

طرز تهیه قیمه نثار حرفه‌ای

 

دستور پخت قیمه نثار قزوین

 

خورشت قیمه نثار یکی از محبوب‌ترین غذاها برای نذری‌های ماه محرم و مناسبت‌های مذهبی در استان قزوین است که در تهیه آن از گوشت و خلال بادام و پسته استفاده می‌شود. در این غذا باید گوشت به همراه ادویه‌های مخصوص قیمه نسا، پخته و سپس خلال‌ها به آن اضافه شوند. برای پخت و آماده سازی این غذا نیز به زمان زیادی نیاز ندارید و در کمتر از ۱/۵ ساعت پخته می‌شوند.

 

مرحله اول؛ گوشت را قیمه ای خرد کنید

برای درست کردن قیمه نثار قزوینی مجلسی ابتدا گوشت شسته شده و خشک شده را به صورت قیمه‌ای خرد کنید.

 

مرحله دوم؛ خلال پسته و بادام و پیاز داغ را آماده کنید

خلال پسته و بادام را در یک فنجان گلاب خیس کنید. بهتر است قطعات گوشت قیمه نثار زیاد درشت نباشند. پیاز را به صورت نازک خلال کنید و پیاز داغ فراوان درست کنید. اگر فکر می‌کنید یک عدد پیاز دیگر لازم است، یک پیاز متوسط دیگر اضافه کنید تا یک پیاز داغ پر و پیمان داشته باشید.

 

مرحله سوم؛ گوشت را با پیاز تفت دهید

بعد از این‌که پیازها سبک و کاراملی شدند، گوشت قیمه شده را اضافه کنید و خوب با پیاز تفت دهید. بعد از این‌که رنگ گوشت تغییر کرد و کمی تفت خورد، رب گوجه‌ فرنگی را هم اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود.

 

مرحله سوم؛ ادویه پلویی را اضافه کنید

ادویه پلویی را به گوشت اضافه کنید و باز هم تفت دهید. گوشت باید روی شعله بسیار ملایم گاز تفت داده شود تا ترد و آبدار باقی بماند. ۴ لیوان آب را به ترکیب گوشت و رب اضافه کنید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز خوب جا بیفتد. خورشی که برای قیمه نثار درست می‌کنید باید حسابی غلیظ و جا افتاده باشد.

 

مرحله چهارم؛ پلو قیمه نثار را آماده کنید

در این فاصله برنج را طبق دستور تمام پلوها در آب جوش بپزید و آبکش کنید. سپس برنج را با زعفران دم کرده به مقدار دلخواه دم کنید.

 

مرحله پنجم؛ خلال پوست پرتقال را آماده کنید

زمانی که برنج قیمه نثار در حال دم کشیدن است خلال پوست پرتقال را آماده کنید. اگر می‌خواهید یک قیمه نثار به روش قزوینی‌های اصیل را داشته باشید حتما باید خلال پوست پرتقال داشته باشید. برای آماده کردن خلال پوست پرتقال ابتدا پوست پرتقال تازه را شسته و نازک خلال کنید. برای گرفتن تلخی پوست پرتقال آن را مقداری در آب جوش قرار دهید تا چند جوش بزند و سپس آبکش کنید.

 

قیمه نثار مجلسی

 

مرحله ششم؛ زرشک را تفت دهید

حالا نوبت تفت دادن زرشک است. در این مرحله زرشک‌های شسته شده را با ۵۰ گرم کره و یک قاشق غذاخوری شکر کمی تفت دهید سپس خلال پوست پرتقال، خلال پسته و خلال بادام را هم اضافه کنید و کمی تفت دهید. بعد از این‌که خلال‌ها به همراه زرشک کمی تفت خوردند به مقدار دلخواه زعفران آب کرده اضافه کنید و صبر کنید تا آب تمام مواد کشیده شود سپس زیر شعله گاز را خاموش کنید.

 

مرحله هفتم؛ قیمه نثار را سرو کنید

زمانی که برنج دم کشید مقداری از برنج را از روی قابلمه بردارید و در یک بشقاب بریزید. برنج را در ظرف مورد نظرتان سرو کنید، روی آن مقداری کره آب شده بریزید و مخلوط گوشت خورش قیمه نثار که حسابی غلیظ و جا افتاده شده را دقیقا وسط برنج بریزید. یک بشقاب برنج را که جدا کرده بودید با خلال‌ها و زرشک تفت داده شده مخلوط کنید و روی قیمه نثار قزوینی حرفه‌ای و مجلسی را با آن تزیین کنید.

 

نکات مهم طرز تهیه قیمه نثار مجلسی قزوینی

* در برخی دستور پخت قیمه نثار در مرحله دم کردن برنج، خورش قیمه نثار را لا به لای برنج می‌ریزند و با آن دم می‌کنند.

*قزوینی‌های قدیمی قیمه نثار را با سبزی خوردن میل می‌کنند؛ نوش جان.

*طرز تهیه قیمه نثار یزدی دقیقا شبیه همان قیمه نثار قزوینی مجلسی است و گاهی به جای پودر دارچین و هل از عرق دارچین و عرق هل استفاده می‌کنند.





بیشتر بخوانید : انواع غذاهای ایرانی

انواع غذاهای ایرانی

غذاهای ایرانی محبوب برای شام و ناهار

خورشت قورمه سبزی

قورمه سبزی یکی از خورشت های محبوب ایرانی هاست که بسیار خوشمزه است و می توان هم به عنوان ناهار و هم به عنوان شام میل کرد.

 

 

طرز تهیه قورمه سبزی - ناهار چی بپزم؟

 

خورشت قیمه

قیمه هم یکی از خورشت های محبوب و خوشمزه است که ترکیب آن با گوشت، سیب زمینی سرخ کرده، بادمجان و لیمو عمانی فوق العاده خوش طعم می شود. لیمو عمانی کاملا سلیقه ای است و برای کسانی است که قیمه ترش دوست دارند.

 

طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی

 

آبگوشت ( دیزی )

آبگوشت یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ما ایرانی هاست که یادآور خاطرات قدیم است. این غذا طعمی فوق العاده دارد و ترکیب آن با پیاز، ترشی و نوشابه فوق العاده می شود. این غذا برای شام توصیه نمی شود چون شدیدا نفاخ است.

 

 

کباب

کباب انواع مختلفی دارد و هر نوع آن بسیار لذیذ است. شما می توانید برای ناهار و شام از کباب کوبیده، جوجه کباب، چنجه، شیشلیک و ...  استفاده کرده و لذت ببرید.

 

طرز تهیه انواع کباب

 

باقالی پلو با مرغ

باقالی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است که معمولا اواخر زمستان و اوایل بهار قابل استفاده است. چون این تایم از سال فصل کشت باقلا است و حتی همان اوایل بهار هم کسی این غذا را نمی خورد چون قیمت باقلا به شدت بالاست.

 

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که در مجالس عروسی و جشن ها دیده می شود. برای اینکه این غذا خوشمزه شود باید از مرغ گرم تازه و برنج ایرانی درجه یک مانند برنج دمسیاه استفاده کرد. برای خرید انواع برنج دمسیاه اینجا کلیک کنید.

 

خورشت فسنجان

خورشت فسنجان یکی از غذاهای گیلانی خوشمزه است که از ترکیب مغز گردو و مرغ تهیه می شود. البته برای پخت این خورشت می توانید از اردک و بوقلمون هم استفاده کنید.

 

طرز تهیه فسنجون با مرغ

 

ماکارونی

ماکارونی یکی از غذاهای فرنگی خوشمزه و مقوی است که بسیار برای کودکان در حال رشد توصیه می شود چون به خاطر نشاسته ای که دارد بسیار برای کودکان و حتی بزرگسالان مفید است.

 

لازانیا

لازانیا هم یکی از غذاهای فرنگی خوشمزه است و کودکان بسیار به این غذا علاقه مند هستند. این غذا را می توانید به راحتی در خانه درست کنید.

 

طرز تهیه لازانیا - ناهار چی بپزم؟

الویه

الویه هم یکی از غذاهای فرنگی و مقوی است که از ترکیب سیب زمینی، مرغ، خیارشور و سس مایونز درست می شود. الویه را خالی و حتی بدون نان می توان میل کرد. به همین دلیل این غذا به ورزشکاران مخصوصا بدنسازان توصیه می شود.

 

انواع کتلت

کتلت گوشتی

کتلت گوشتی یکی از غذاهایی است که به غذاهای مامان پز مشهور است. کتلت گوشتی را هم به نان و هم با برنج می توان میل کرد.

 

کتلت سویا

کتلت سویا هم مانند کتلت گوشتی هم با برنج و هم با نان قابل استفاده است. کتلت سویا سراسر پروتئین است و برای کودکان توصیه می شود.

 

انواع کوکو

برای ناهار و شام می توان از انواع کوکوها نظیر؛ کوکو سبزی، کوکو رنده ای و ... استفاده کرد. کوکو بسیار غذای سبکی است و به راحتی هضم می شود.

 

جمع بندی

بنابراین، طبق مطالب گفته شده برای ناهار باید از غذاهای مقوی و پروتئین دار استفاده کرد و برای شام هم از غذاهای سبک استفاده کرد تا باعث نفخ معده نشود.

 


منبع : https://yasinhp.niniweblog.com/post/2/%D8%B4%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D9%86%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C-%D8%A8%D9%BE%D8%B2%D9%85.html

 

 

برندهای معتبر برنج در سال 1401

برنج های ایرانی و خارجی انواع مختلفی دارند که دارای برندهای معتبری هستند که امروز در این مقاله قصد داریم مه معروف ترین برندها را به شما معرفی کنیم. پس تا آخر این مقاله با تی جیب همراه باشید.

 

برندهای معتبر برنج ایرانی

گلستان

گلستان در سال 1332 با هدف تولید و توزیع چای بسته بندی شده تاسیس شد اما در سال های بعد به تولید برنج روی آورد و امروزه یکی از بهترین برندهای تولید برنج ایرانی محسوب می شود.

 

انواع برنج ایرانی گلستان

برنج دودی

برنج دودی گلستان یکی از بهترین بسته بندی های برنج را از لحاظ رنگ بندی در ایران دارد. برای خرید انواع برنج دودی می توانید اینجا کلیک کنید.

برنج طارم

گلستان بهترین تولید کننده برنج طارم ممتاز در ایران شناخته شده است و جایزه سه برند محبوب در زمینه تولید برنج در سال 1400 از آن خود کرده است.

 

برنج های ایرانی گلستان

برنج هاشمی

برنج هاشمی گلستان یکی از محبوب ترین برندهای برنج هاشمی در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ مانند افق کوروش، رفاه و حتی فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا می باشد.

 

انواع برنج طبیعت

برنج هاشمی

طبیعت یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ میهن می باشد. طبیعت هم مانند شرکت گلستان انواع برنج دارد. برنج هاشمی یکی از بهترین انواع برنج طبیعت است.

 

برنج طارم

برنج طارم طبیعت جزء کالاهای خوش پخت و نسبتا ارزان محسوب می شود که بسیار محبوب است.

 

برنج های ایرانی طبیعت

 

انواع برنج خوشبخت

برنج هاشمی

همان طور که در بالا گفته شد برنج هاشمی جزء پرطرفدارترین برنج های ایرانی است. خوشبخت هم یکی از برندهای نوظهور است که در این زمینه بسیار موفق بوده است.برای مشاهده قیمت ها و همچنین خرید انواع برنج هاشمی اینجا کلیک کنید.

 

برنج طارم

برنج طارم یکی از پر زحمت ترین و خوش پخت ترین برنج ها محسوب می شود. خوشبخت جزء دو برند برتر در این زمینه می باشد.

 

برنج هندی

خوشبخت در این زمینه به عبارتی بازی را به شرکت طبیعت باخته است و طرفداران بسیار کمی دارد.

 

سایر برندهای برنج های ایرانی و خارجی

1. هایلی

2. خاطره

3. جشنواره

4. آقاجانیان

5. شاهپخت

6. محسن

7. خوشپخت

البته برندهای متفرقه مانند ساحل کنار و البرز کیفت خوبی دارند و قیمتشان هم مناسب هست.

 

برنج های ایرانی خوشبخت

نکات مهم

نکته مهمی که از این مقاله می توانیم یاد بگیریم این است که خرید برنج دو شرط دارد اولی کیفیت برنج دومی قیمت آن اگر هر دو شرط رعایت شود یک خرید موفق خواهیم داشت. ممنون که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید.


منبع : https://yasinblog.tebyan.net/post.aspx?PostID=1923505

 

روش های پخت برنج ایرانی و خارجی

برنج یکی از غلات محبوب و پرطرفدار ما ایرای هاست که در سفره های ما جایگاه ویژه ای دارد. برای داشتن یک برنج خوش طعم علاوه بر کیفیت برنج، روش های پخت آن هم بسیار حائز اهمیت است.

 

انواع برنج

برنج هم مانند سایر مواد غذایی انواع مختلفی دارد که به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم می شود. برنج های ایرانی مانند؛ هاشمی، دودی، صدری، دمسیاه و طارم و در طرفی دیگر برنج های خارجی هم مثل هندی، تایلندی و پاکستانی می باشد. طبیعتا بین این دو دسته بندی برنج های ایرانی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت یک سر و گردن از برنج های هندی بالتر هستند و تنها مزیت برنج های خارجی نسبت به ایرانی قیمت بسیار پایین آن می باشد.

 

فوت و فن های پخت برنج

اول از همه برای داشتن یک برنج خوب، اولویت خرید برنج های هاشمی درجه یک است.

یکی از بهترین روش ها برای پخت یک برنج خوشمزه، استفاده از روش آبکش می باشد، در این روش شما برنج را 3 الی 4 ساعت قبل درون آب و کمی نمک می خیسانید و سپس برنج را روی شعله متوسط قرار می دهید تا به خوبی دم بکشد، سپس وقتی که آب برنج خالی شد و روی طح برنجی کفی وجود نداشت، برنج را درون یک سبد آبکش قرار می دهیم و ته قابلمه را کمی روغن و زردچوبه ریخته تا برای درست کردن ته دیگ آماده شود سپس برنج را با کف گیر به آرامی درون قابلمه میریزم و برنج ماند یک کوه درست کرده و ته کف گیر چند عدد سوراخ بر روی برنج ایجاد می کنیم تا هوا به خوبی به ته قابلمه برسد شعله را زیاد می کنیم و به مدت 30 ثانیه صبر ی کنیم تا از قبالمه بخار بلند شود. اکنون شعله را کم می کنیم و به مدت نیم ساعت الی 40 دقیقه صبر می کنیم تا برنج آماده شود.

 

برنج طارم هاشمی

 

پخت برنج به روش کته

یکی دیگر از روش های پخت برنج با کیفیت، استفاده از روش کته است. در این روش ابتدا به تعداد افراد برنج درون قابلمه بریزید و درون آب و کمی نمک بریزید توجه داشته باشید که آب باید به اندازه یک بند انگشت از سطح برنج بالاتر باشد این ترکیب باید به مدت 2 الی 3 ساعت درون قابلمه بماند. سپس شعله گاز را روی حالت ملایم قرار دهید و برنج را به خوبی هم بزنید و زمانی که آب برنج خالی شد روی برنج را با دم کنی بپوشانید.

 

روش های دیگر

برنج را بعد از پخت بهددو روش پلو و چلو می توان درست کرد. پلو یعنی اینکه برنج را به همراه یک خورشت ترکیب کرده و تمام خورشت در لابه لای برنج قرار بگیرد. چلو هم، به همین برنج های ساده که به صورت آبکش یا کته درست می شود، گفته می شود.

 

جمع بندی

بنابراین، طبق مطالب گفته شده برای خوشمزه شدن برنج ما علاوه بر روش های پخت، کیفیت برنج بسیار اهمیت دارد. شما می توانید برای خرید انواع برنج ایرانی و خارجی به فروشگاه اینترنتی تی جیب مراجعه کنید.

 

مقالات مشابه : آوا بلاگ

 

 

 

قیمت برنج هاشمی درجه یک در تی جیب

برنج هاشمی یکی از بهترین برنج های ایرانی محسوب می شود در این مقاله بهترین برنج های هاشمی را به شما معرفی می کنیم.

 

انواع برنج هاشمی

 

برنج هاشمی استخوانی

برنج هاشمی استخوانی یکی از انواع برنج هاشمی می باشد، این برنج به دلیل داشتن دانه های بلند و کشیده به برنج استخوانی معروف است.

 

برنج هاشمی فریدونکنار

برنج هاشمی فریدونکنار از دیگر انواع برنج هاشمی می باشد و چند سالی است که طرفداران زیادی را در نقاط مختلف کشورمان جذب کرده است. این برنج به خاطر این که درمنطقه ای به نام فریدونکنار در شمال کشور کشت می شود، به این نام شهرت دارد.

 

برنج هاشمی دمسیاه

این برنج از ترکیب دو برنج دمسیاه و هاشمی به دست می آید و یک برنج مستقل را می سازد.

 

برنج طارم هاشمی درجه یک


برنج صدری هاشمی

این برنج هم مانند سایر برنج هایی که گفته شد از ترکیب دو برنج صدری و هاشمی به وجود آمده است.

 

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی درجه یک  در بازار کیلویی 80 الی 90 هزار تومان می باشد البته بعضی از فروشگاه ها کیلویی 100 هزار تومان هم می فروشند.

 

برندهای معتبر برنج هاشمی

برنج هاشمی برندهای معتبری دارد که شامل طبیعت، گلستان، خوشبخت، هایلی، خوشپخت و ... می باشد و می توانید این برنج را در فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

 

نحوه پخت برنج هاشمی

برنج هاشمی هم مانند سایر برنج های ایرانی و خارجی به دو روش آبکش و کته پخت می شود. اما تفاوت در مدت زمان پخت است که برنج هاشمی به دلیل داشتن بافتی نرم در زمان کمتری پخته می شود.

 

نحوه خرید برنج هاشمی

شما می توانید برای خرید انواع برنج هاشمی به فروشگاه اینترنتی تی جیب مراجعه کنید.

 

منبع : تی جیب

 

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .