آموزش پخت باقالی پلو با گوشت به صورت مرحله به مرحله

من در این وبلاگ قصد دارم تا مطالب مفیدی را به شما ارائه دهم.

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آموزش پخت باقالی پلو با گوشت به صورت مرحله به مرحله

باقالی پلو یک غذای سنتی و محبوب در آشپزی ایرانی است. این غذا از ترکیب باقالی، برنج و گوشت به همراه ادویه‌های مخصوص تهیه می‌شود. باقالی پلو از دسته غذاهای اصیل ایرانی است که در میان خانواده‌های ایرانی به ویژه در مناسبت‌ها و جشن‌ها سرو می‌شود. این غذا به دلیل طعم خوشمزه و ترکیب منحصر به فرد باقالی و برنج، جزو غذاهای پرطرفدار و محبوب مردم ایران محسوب می‌شود. اغلب این غذا با استفاده از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود که به ترشی و ماست نیز همراه سرو می‌شود. پس تا آخر این مقاله با تی جیب همراه باشید.

 

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

باقالی پلو یکی از غذاهای محبوب و معروف در آشپزی ایرانی است. این غذا از باقالی، گوشت گوساله یا گوشت گوسفند و برنج تهیه می‌شود. در ادامه طرز تهیه باقالی پلو با گوشت را با جزئیات کامل توضیح داده می شود.

 

مواد لازم

۲ پیمانه برنج

۲ پیمانه باقالی خشک

۳ تا ۴ تکه گوشت گوساله یا گوسفند

یک عدد پیاز متوسط

نمک به میزان لازم

زعفران به میزان لازم

روغن مایع یا روغن سرخ کردن به میزان لازم

 

برای پخت باقالی پلو باید از چه برنجی استفاده کنیم؟

برای پخت باقالی پلو اغلب از برنج ایرانی استفاده می کنند، اما سوال مهم اینجاست که از کدام نوع برنج ایرانی استفاده کنیم که هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم از لحاظ قیمتی به صرفه باشد؟ در جواب می توان گفت که برنج هاشمی یکی از به صرفه ترین برنج های ایرانی از لحاظ قیمت می باشد و از طرفی دیگر دارای  قیمت مناسب تری نسب به سایر برنج های ایرانی دارد. شما می توانید برای خرید و مشاهده قیمت برنج ایرانی اینجا کلیک کنید.


طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

 

طرز تهیه باقالی پلو

مرحله اول

ابتدا باقالی را درون ظرفی قرار داده و با آب سرد بشویید. سپس آن را حدود چند ساعت خیس کنید تا باقالی ها بپزند. پیاز را رنده کرده یا خرد کرده و درون قابلمه‌ای با روغن داغ تفت دهید تا طلایی شود.

 

مرحله دوم

گوشت را به پیاز افزوده و با حرارت بالا تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس باقالی آبکش شده را به آن اضافه کرده و همراه با گوشت بپزانید.

 

مرحله سوم

برنج را خوب بشویید و در آبی که نمک به آن افزوده‌اید، حدود ۱۰ دقیقه خیس دهید. آبی که برای خیس کردن باقالی استفاده کرده اید، را بریزید و جای آن آب دیگری بریزید. برنج را داخل آب جوش دهید و بگذارید تا نیم‌پخته شود.

 

مرحله چهارم

سپس آن را آبکش کرده و روی باقالی و گوشت بریزید. اگر می‌خواهید طبقه‌ای کرم برنج برای باقالی پلو داشته باشید، برنج را به دو بخش تقسیم کرده و زعفران حل شده را به یکی از بخش‌ها اضافه کنید.

 

مرحله پنجم

قابلمه را با درب محکم کنید و روی حرارت کم بگذارید تا بپزد. پس از گذشت زمان معین، آتش را خاموش کنید و اجازه دهید تا باقالی پلو چند دقیقه درون قابلمه بماند و سپس می‌توانید آن را میانه قرار دهید. نوش جان

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.