انواع غذاهای ایرانی

من در این وبلاگ قصد دارم تا مطالب مفیدی را به شما ارائه دهم.

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

انواع غذاهای ایرانی

غذاهای ایرانی محبوب برای شام و ناهار

خورشت قورمه سبزی

قورمه سبزی یکی از خورشت های محبوب ایرانی هاست که بسیار خوشمزه است و می توان هم به عنوان ناهار و هم به عنوان شام میل کرد.

 

 

طرز تهیه قورمه سبزی - ناهار چی بپزم؟

 

خورشت قیمه

قیمه هم یکی از خورشت های محبوب و خوشمزه است که ترکیب آن با گوشت، سیب زمینی سرخ کرده، بادمجان و لیمو عمانی فوق العاده خوش طعم می شود. لیمو عمانی کاملا سلیقه ای است و برای کسانی است که قیمه ترش دوست دارند.

 

طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی

 

آبگوشت ( دیزی )

آبگوشت یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ما ایرانی هاست که یادآور خاطرات قدیم است. این غذا طعمی فوق العاده دارد و ترکیب آن با پیاز، ترشی و نوشابه فوق العاده می شود. این غذا برای شام توصیه نمی شود چون شدیدا نفاخ است.

 

 

کباب

کباب انواع مختلفی دارد و هر نوع آن بسیار لذیذ است. شما می توانید برای ناهار و شام از کباب کوبیده، جوجه کباب، چنجه، شیشلیک و ...  استفاده کرده و لذت ببرید.

 

طرز تهیه انواع کباب

 

باقالی پلو با مرغ

باقالی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است که معمولا اواخر زمستان و اوایل بهار قابل استفاده است. چون این تایم از سال فصل کشت باقلا است و حتی همان اوایل بهار هم کسی این غذا را نمی خورد چون قیمت باقلا به شدت بالاست.

 

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که در مجالس عروسی و جشن ها دیده می شود. برای اینکه این غذا خوشمزه شود باید از مرغ گرم تازه و برنج ایرانی درجه یک مانند برنج دمسیاه استفاده کرد. برای خرید انواع برنج دمسیاه اینجا کلیک کنید.

 

خورشت فسنجان

خورشت فسنجان یکی از غذاهای گیلانی خوشمزه است که از ترکیب مغز گردو و مرغ تهیه می شود. البته برای پخت این خورشت می توانید از اردک و بوقلمون هم استفاده کنید.

 

طرز تهیه فسنجون با مرغ

 

ماکارونی

ماکارونی یکی از غذاهای فرنگی خوشمزه و مقوی است که بسیار برای کودکان در حال رشد توصیه می شود چون به خاطر نشاسته ای که دارد بسیار برای کودکان و حتی بزرگسالان مفید است.

 

لازانیا

لازانیا هم یکی از غذاهای فرنگی خوشمزه است و کودکان بسیار به این غذا علاقه مند هستند. این غذا را می توانید به راحتی در خانه درست کنید.

 

طرز تهیه لازانیا - ناهار چی بپزم؟

الویه

الویه هم یکی از غذاهای فرنگی و مقوی است که از ترکیب سیب زمینی، مرغ، خیارشور و سس مایونز درست می شود. الویه را خالی و حتی بدون نان می توان میل کرد. به همین دلیل این غذا به ورزشکاران مخصوصا بدنسازان توصیه می شود.

 

انواع کتلت

کتلت گوشتی

کتلت گوشتی یکی از غذاهایی است که به غذاهای مامان پز مشهور است. کتلت گوشتی را هم به نان و هم با برنج می توان میل کرد.

 

کتلت سویا

کتلت سویا هم مانند کتلت گوشتی هم با برنج و هم با نان قابل استفاده است. کتلت سویا سراسر پروتئین است و برای کودکان توصیه می شود.

 

انواع کوکو

برای ناهار و شام می توان از انواع کوکوها نظیر؛ کوکو سبزی، کوکو رنده ای و ... استفاده کرد. کوکو بسیار غذای سبکی است و به راحتی هضم می شود.

 

جمع بندی

بنابراین، طبق مطالب گفته شده برای ناهار باید از غذاهای مقوی و پروتئین دار استفاده کرد و برای شام هم از غذاهای سبک استفاده کرد تا باعث نفخ معده نشود.

 


منبع : https://yasinhp.niniweblog.com/post/2/%D8%B4%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D9%86%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C-%D8%A8%D9%BE%D8%B2%D9%85.html

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.